تبلیغات ویدیویی ، موثرترین روش تبلیغات از دید کاربران
موشن گرافی شباهت بسیار زیادی به انیمیشن دارد. با این تفاوت که در آن بجای پرداختن و بزرگنمایی شخصیت ها سازنده بر روی محتوا تاکید دارد و پیام محور است. در واقع تولید محتوا با استفاده از این تکنولوژی در زمان کوتاه می تواند بسیار جذاب باشد. استفاده از رنگ ها و صداها در کنار پیامی که قرار است به مخاطب القا شود می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. موشن ها بر روی دستگاه هایی مانند کامپیوتر، تبلت و گوشی به صورت آنلاین و یا آفلاین قابل نمایش هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید.
کابردهای موشن گرافیک با توجه به پیام هایی که به بیننده القا می کنند به چند دسته تقسیم می شوند:
مهم ترین کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات و بازاریابی است. گرافیک هایی که با این روش ساخته می شوند برای جذب مشتری و رونق کسب و کار بسیار موثر خواهند بود و فروش یک محصول و یا برند را تضمین خواهند کرد. تاثیر موشن ها بر روی بازاریابی دیجیتال بر هیچکس پوشیده نیست. یکی از ساده ترین کارهایی که این تکنولوژی برای تبلیغات شرکت ها انجام می دهد ساخت لوگو برای برند است. لوگوی شرکت شما چیزی است که با آن قرار است در ذهن ها شناخته شوید و اهمیت ساخت یک لوگوی خاص و منحصر به فرد و متحرک چیزی است که باید آن را به یک تیم طراحی قوی بسپارید. پس از ساخت لوگوی متحرک نیاز به یک کاراکتر خاص دارید که مختص برند شما باشد و افراد با دیدن آن ناگزیر به یاد شما می افتند.
برای اینکه بتوانید محصولات خود و ویژگی های آن ها را به مشتریان معرفی کنید، موشن گرافی کار را برایتان ساده خواهد کرد. موشن های تولیدشده با این روش برای مخاطب بسیار سرگرم کننده و جذاب خواهند بود و مشتری را ترغیب به خرید از محصولات شما خواهد کرد. ویدئوهای ساخته شده به این روش در قالب هایی طراحی شده اند که برای تمام شبکه های اجتماعی و تجهیزات تصویری قابل نمایش هستند و می توانید آن را در کانال ها و پیج های برند خود به اشتراک بگذارید. استفاده از موشن ها در کار تبلیغات بسیار گسترده است و با استفاده از آن می توانید یک پیام کوتاه تاثیرگذار و در زمان کوتاه برای مخاطب خود به نمایش بگذارید.
صنعت موشن گرافیک در سینما کاربردهای بسیاری دارد. بسیاری از کارتون های مورد علاقه شما با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده اند. نه تنها برای ساخت انیمیشن بلکه بسیاری از تیتراژهای تلویزیونی و سینمایی با استفاده از موشن ها ساخته می شوند. اگر دقت کرده باشید بیشتر تیتراژها از تصاویر بازیگران به همراه تصاویر مربوط به نقش ها و اسامی بازیگران ساخته شده اند و باز هم ردپای موشن گرافیک را در اینجا هم می توانید مشاهده کنید. یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی برای اینکه جذابیت بیشتری داشته باشد و مخطبان را به سوی خود جذب کند از موشن ها برای ساخت تیرز تبلیغاتی فیلم ها استفاده می کند.
همانطور که می دانید محصولات سمعی بصری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر یادگیری داشته باشد. یکی دیگر از محصولاتی که با استفاده از دانش موشن گرافی ساخته می شود برنامه ها و محتواهای آموزشی است. نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز علاقه بیشتری به آموزش های تصویری و رنگارنگ از خود نشان می دهند. برای اینکه بتوانید یک مطلب سخت و یا پیچیده را برای مخاطب القا کنید و در یادگیری بهتر به مخاطبان خود کمک کنید بهترین راه ساخت موشن هایی جذاب و منحصر به فرد است. به خصوص اگر قرار باشد یک سری اطلاعات آماری و کمی را به مخاطب برسانید استفاده از موشن ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
یک سایت می تواند شرکتی و یا فروشگاهی باشد، اما چه عاملی باعث می شود کاربران به یک سایت خاص جذب شوند. باز هم پای موشن گرافی در میان است. طراحان سایت با علم به این دانش می توانند سایت های رنگارنگ با جذابیت های خاص برای کارفرمایان تولید کنند و به جذب بیشتر خریداران کمک کنند. تجربه طراحان سایت در استفاده از علم موشن گرافی برای ایجاد رابط های کاربری خاص و ویژه یک کسب و کار و یا فروشگاه می تواند مشتریان بسیاری را به آن جذب کند.
هنرهای دیجیتال آن دسته از محصولات هنری هستند که با استفاده از کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری ساخته می شوند. نقاشی ها و گرافیک های کامپیوتری که ساخته دست یک شخص هستند و نیاز نیست حتما برای تبلیغ و یا آموزش مورد استفاده قرار بگیرند در زمره تکنولوژی موشن گرافی قرار می گیرند.
بیشتر کسب و کارها و شرکت هایی که اقدام به سفارش طراحی سایت می کنند، معمولا شبکه های اجتماعی دارند که دوست دارند محصولات خود را در آن ها نیز تبلیغ کنند. موشن گرافی به شرکت ها برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی کمک می کند تا برای جذب مشتریان بیشتر این موشن ها را در شبکه های اجتماعی خود نیز به نمایش بگذارند.
برای اینکه بتوانید محبوبیت برند خود را در میان مشتریانتان افزایش دهید باید چهره خوبی از برند و کسب و کار خود به نمایش عمومی بگذارید و بتوانید از تبلیغاتی استفاده کنید که باعث جلب توجه مشتریان شود. طراحی یک لوگوی متحرک اختصاصی، استفاده از یک کاراکتر خاص و ویژه و تبلیغات می تواند در رونق کسب و کار شما و افزایش تعداد مشتریانتان بسیار موثر باشد. وجود یک سری افکت های جذاب و خیره کننده که مورد استفاده قرار می دهد می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جذب کند.
برترین سبک های شناخته شده موشن گرافی تا کنون عبارتند از:
ترکیبی از حرکت و گرافیک است و برای تولید محصولات این چنینی از اجسام واقعی استفاده نمی شود. تاثیر بسیاری بر مخاطب دارد و برای ساخت آن از برنامه های گرافیکی مانند ایلاستریتور و فوتوشاپ استفاده می شود.
برای ساخت ویدئورئال از فضای واقعی برای فیلمبرداری استفاده می شود و از گرافیک استفاده زیادی نمی شود. انتقال پیام محتوا با استفاده از صدا و فیلم واقعی انجام می شود.
برای ساخت ویدئو از ترکیبی از طرح های گرافیکی و فیلمبرداری استفاده می شود و برای ارائه پیام هایی که قابل عرضه با استفاده از فیلم نیستند از گرافیک استفاده می شود.
در این روش از عکاسی لحظه به لحظه کمک گرفته می شود. به این صورت که در هر مرحله از حرکت جسم عکس گرفته می شود و در انتها با استفاده از نرم افزار، این عکس ها پشت سر هم قرار داده می شوند و حرکت جسم را به بیننده القا می کنند.
کاراکتر محور هستند و جنبه های مختلف ظاهری و روحی و روانی کاراکتر را نشان می دهند.
برای انتقال دادن محتوا به مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد و از ترکیب حرکت و گرافیک برای این کار استفاده می کند.
هزینه طراحی با استفاده از موشن گرافی با توجه به اهداف شما و محصولی که مد نظر شماست متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از قیمت ها می توانید به جدول زیر مراجعه نمایید.
موشن گرافی به صورت پله به پله انجام می شود و برای اینکه یک محتوای خوب با تاثیرگذاری بالا تولید شود که بتواند در مدت زمان کوتاه پیام سازنده را به مخاطب برساند باید تمامی این مراحل با دقت و مهارت کافی طی شود. مراحل ساخت عبارتند از:
مرحله اول: تحقیقات در مورد اهداف و برنامه ریزی و زمان بندی درست برای اتمام پروژه
در این مرحله سازنده باید با کارفرما صحبت کند تا ببیند مشتری دقیقا چه انتظاری دارد. در این صورت هزینه های موشن گرافیک به خوبی برآورد می شود و زمان اتمام پروژه به طور دقیق مشخص می شود.
مرحله دوم: نوشتن یک سناریو مناسب و تاثیرگذار برای موشن
یک محصول خوب باید پایه محکمی داشته باشد. این مرحله بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفته شد مدت زمان ساخت موشن کوتاه است و سناریو باید به گونه ای نوشته شود که در همین مدت زمان کم به خوبی بتواند محتوا را به بیننده انتقال دهد. برای اینکه یک متن خوب نوشته شود باید دید مخاطب کیست؟ هدف از ساخت ویدئو چیست؟ قرار است چه مطلبی به بیننده منتقل شود؟ مدت زمان آن چقدر است؟ بهتر است از چه رنگ هایی برای کار استفاده شود؟ کارفرما چه بودجه ای برای کار در نظر گرفته است؟ و سوالاتی از این دست که در این مرحله باید جواب آن ها به طور کامل مشخص شود.
در موشن گرافیک تمرکز اصلی سازنده بر روی صدا، تصویر و حرکت است. برای ویدئو باید متن خوب نوشته شود. تمامی کلماتی که نقش ها قرار است اجرا کنند همچون یک نمایشنامه باید نوشته شود. آیا می توان برای جذابیت بیشتر از متن های متحرک استفاده کرد؟ صداگذاری بر روی کار چگونه خواهد بود؟ خیلی مهم است که چه صدایی قرار است برند شما را معرفی کند تا در ذهن ها برای همیشه باقی بماند.
مرحله سوم: ساخت استوری برد
در این مرحله داستانی که قرار است به ویدئوی گرافیکی تبدیل شود به چند دسته تقسیم بندی می شود. زوایایی که قرار است دوربین در آن ها قرار بگیرد، حرکت ها، برش ها و ژست ها همگی در این مرحله باید مشخص شوند.
مرحله چهارم: ضبط صدا
در صورتی که ویدئو نیاز به گوینده داشته باشد، باید صدای او ضبط شود. با توجه به بودجه ای که کارفرما مشخص کرده است مشخص می شود که آیا نیاز به یک گوینده معمولی است و یا می توان از گوینده های معروف آقا و یا خانم برای کار در پروژه استفاده کرد.
مرحله پنجم: ساخت انیمیشن و نهایی کردن پروژه
بعد از تمامی مراحل ذکر شده نوبت به ساخت انیمیشن می رسد. سبک ساختار انیمیشن، مدت زمان آن، نوع موسیقی مورد استفاده بر روی انیمیشن در این مرحله مشخص می شود و در نهایت پروژه به اتمام می رسد. کارفرما در تمامی مراحل می تواند بر روند کار نظارت داشته باشد.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید لوگوی اختصاصی برند خود را داشته باشید، نیازمند ساخت تبلیغات جذاب و گیرا هستید و یا دوست دارید برای کسب و کار خود یک سایت با ویژگی های سمعی بصری خاص داشته باشید و فروش خود را رونق ببخشید تیم ریگل می تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش طراحی موشن گرافی می توانید تماس بگیرید و در خواست خود را مطرح نمایید.